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  • Comeback mit Platz 5


    von MITAS, Montag, 16. Mai 2011 um 09:04



    Perfektes Comeback mit Platz 5


    Wir gratulieren unserem Fahrer zum gelungenen Start in die Night of the jumps series !!


    15.05.2011 HANNSpad NIGHT of the JUMPs Hamburg


    Mit Clicker 360 zum Sieg - Sheehan gewinnt HANNSpad NIGHT of the JUMPs Hamburg – Bizouard holt EM-Titel



    Knapp 9.000 Besucher feierten die Freestyle Helden am vergangenen Samstag bei der HANNSpad NIGHT of the JUMPs in Hamburg. In einem spektakulären Finale der UEM Freestyle MX European Championship befeuerten sich die Sportler mit schier wahnsinnigen Tricks. Hauchdünn gewann Josh Sheehan (AUS) die Tageswertung vor David Rinaldo (FRA). Doch trotz des mageren siebenten Platzes holte sich Remi Bizouard (FRA) den Europameistertitel.



    In der Vorqualifikation konnten sich Martin Schenk (AUT) und Kai Haase (GER) noch für das Starterfeld des Abends qualifizieren. Dort zeigten sie auch gute Leistungen, hatten aber keine Chance ins Finale einzuziehen. Das gleiche Schicksal traf die beiden anderen Deutschen Hannes Ackermann und Fabian Bauersachs. Aufgrund von Motorradproblemen schaffte auch Remi Bizouard nicht den Einzug unter die besten Sechs und so zogen Bianconcini, Pilat, Miralles, Podmol, Sheehan und Rinaldo in die Endrunde.



    Dann konnten aber doch noch zwei Deutsche glänzen. Erst setze Luc Ackermann einen weiteren Rekord mit dem jüngsten Longdistance-Backflip. Danach holte der Berliner Kai Haase sich erst den Sieg im Hein Gericke Race & Style Contest und triumphierte dann auch noch beim Maxxis Highest Air.



    Damit waren die Massen für das Finale entsprechend aufgepeitscht. Massimo Bianconcini zeigte zwar seinen neuen Cliffhanger Backflip, blieb aber auf Position sechs stecken. Dafür zeigte Red Bull Fahrer Petr Pilat das Comeback des Jahres nach seiner dreimonatigen Verletzung und verdiente sich mit einem Candybar Underflip den fünften Rang.



    Für Jose Miralles ging es nach dem Vorrundenaus von Bizouard, um den EM-Titel, den er sich mit einem dritten Platz hätte erspringen können. Er pushte auch entsprechend, doch seine Tricks reichten heute nicht für das Podium. Somit war der EM-Sieg futsch. Weltmeister Libor Podmol holte all seine fetten Flipkombinationen aus der Trickkiste, aber am heutigen Tage, kam er nicht an Rinaldo und Sheehan vorbei. Der Australier zeigte mit Lazyflip und einem Heelclicker 360 spektakuläre Tricks. Rinaldo, der von der Pole im Finale startete, holte Tripple Combos und einen Doubleseatgrab Flip raus. Letztlich sicherte der 360 mit Heelclicker Variation Sheehan aber hauchdünn den Sieg.



    Nach diesem spektakulären Europameisterschaftsfinale geht es schon nächste Woche mit den vierten und fünften WM-Läufen der NIGHT of the JUMPs weiter. Am Freitag und Samstag (20./21. Mai) kämpfen die FMX-Athleten in der St. Jakobshalle Basel um die nächsten Punkte in der FIM Freestyle MX World Championship.



    Originaltext hier nachzulesen

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    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
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  • Ich habe mal ein paar Daten zusammen gekratzt und wollte eure Meinung dazu.


    Wie informativ ist diese Übersicht ?


    ( der Inhalt ist noch nicht vollständig , gerade was M+S angeht)

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    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
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  • Original Nachricht hier


    Night of the jumps Munich 28.05. 2011 !


    von MITAS, Sonntag, 29. Mai 2011 um 12:21



    Josh Sheehan triumphiert schon wieder


    Pilat hatte vor dem Wettbewerb erst seine letzte Abiturprüfung geschrieben und wirkte in der Luft vom Schuldruck befreit. Er läutete mit seiner Performance das nächste Level ein und kassierte dafür 376 Punkte. Izzo konnte da am Samstag nicht mithalten (360 Punkte), die vier anderen schon. Miralles wurde mit ausgerenkten Wirbeln und 394 Punkten Vierter. Spannend wurde es im Duell um den zweiten Platz. Rinaldo, der kleinste Fahrer im Feld, hatte sich eine ganze Menge Tricks fürs Finale aufgespart. Ebenso wie Melero packte er unter anderem einen Airplane aus. Beide Leistungen wurden mit 404 Punkten bewertet – ohne Streichwertungen landete allerdings der Franzose auf Rang zwei. Gegen Überflieger Sheehan hatte in München aber keiner eine Chance. Nach einer fehlerhaften Qualifikation legte er mit Digicam auf dem Helm eine sensationelle Show hin, zeigte zum Abschluss den 360°-Heelclicker.



    Finale:


    Josh Sheean (AUS, Honda) 431 Punkte


    David Rinaldo (FRA, Yamaha) 404


    Maikel Melero (ESP, Yamaha) 404


    Jose Miralles (ESP, KTM) 394


    Petr Pilat (CZE, KTM) 376


    Romain Izzo (FRA, Yamaha) 360




    Petr Pilat klettert damit im Worls ranking auf Platz 11

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    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
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  • WFO Bikes & Racing realised that the Tubliss Tyre Core System needed a quality tyre to offer the best overall solution. What was needed was a high quality competitively priced tyre. Over the past year, we have been looking for the impossible, the best quality, best performing off road tyre at the best price. We are really happy to announce that such tyres exist. WFO Bikes & Racing brings you Mitas, the largest motorcycle tyre manufacturer in Europe, offering "works" spec tyres to SA.


    Founded in the early 1930's as a subsidiary of Michelin, MITAS was the winning proposal, combing the words Michelin and Veritas. Mitas established itself as a major manufacturer of quality tyres soon after the Second World War, and continues to produce many of the world's best tyres in its three enormous Czech plants.
    Today the Mitas product range is unparalleled and includes tyres for a wide variety of applications, from go-karts to massive earth-moving and mining machinery. Many of the world's best industrial and agricultural equipment manufacturers specify Mitas tyres as original fitment for their machines. Mitas is equally famous for its superb off-road tyres to suit Motocross, Enduro, Dual Sport, Junior MX, Speedway and Trials motorcycle applications.


    Mitas is in fact the largest motorcycle tyre manufacturer in Europe! Using cutting-edge formulation and design, it produces millions of tyres every year, under the Mitas name as well as under contract for major tyre brands such as Michelin, Continental & Trelleborg. Mitas tyres are used around the world in competitive and recreational applications and occupy the premium end of the off-road and adventure bike markets.


    WHY CHOOSE MITAS?
    Mitas have produced bicycle and motorcycle tyres for over 100 years and use only the finest raw materials to produce tyres of exceptional quality and value.
    Throughout the 1960’s /70’s / 80’s and 90’s the worlds best Motocross and Enduro riders tested and rode the Mitas tyres to many world championships. Thousands of miles were covered over every conceivable type of terrain and condition, wet, muddy and slippery conditions, dry hard packed conditions, sand, deep mud, desert, snow and ice.
    As a result moulds were changed, tyres re-tested and moulds were changed again and tyres re-tested, until the optimum tyres were produced for every terrain.
    Tyre manufacturing is a science and seriously competent riders worked in tandem with Mitas tyre chemists to produce tyres for your use today. Mitas is serious about tyres and serious about producing the best tyre for any condition.
    The Mitas Motorcycles tyres have outperformed all the well known tyre manufacturers in many independent tyre tests & reviews around the world.
    Mitas have enjoyed much success on the racing front with wins coming from the world 6 days Enduro and world MX championship.
    The Mitas Dual sport range have proven their worth in highly-demanding long-distance Rally events including the DAKAR, and on journeys through Africa and Asia (e.g. Moscow to Baikal and back, the first winter crossing of lake Baikal and the Lena river, crossing of North Africa and Sahara desert ) and many “around the world” trips. In all these events, Mitas gave excellent handling over the most demanding terrain and over 20.000km on a set of Mitas is not unheard of.


    WHAT MITAS TYRES CAN OFFER YOU?
    Highly Competitive costs with high quality product (these are NOT cheap Chinese tyres!)
    A wide range of Dual Sport tyres to cater for on road, off road & 50/50 biased adventure riders.
    A wide range of Enduro & Motocross tyres with international race proven pedigree & heritage.




    WHAT THE EXPERTS HAVE TO SAY


    Alfie Cox:
    "I have tested the MITAS tyres over the last 2 months with 24 days of solid riding on my adventure tours: GRIPPING stuff 9/10, even on slippery rocks. I highly recommend the MITAS tyres."


    Jan (Staal) du Toit, Country Trax (SA Dual Sport Guru)
    "MITAS gives me enough traction for controlled power slides and wheeling my 1200 on gravel. I recommend them to all Dual Sport Riders".


    Bollie Van Royen (08 SA Open champion)
    “Mitas Tires offer some of; if not the best traction I have ever experience from offroad tires. Normally my 450 will destroy a tire in a national offroad but I have been blown away with how well the MITAS have worn….You would swear they had only done the time trail!”


    NEWS & REVIEWS


    Enduro World Magazine Review
    May, 2010
    The wide tread pattern allows the knobblies to bite down into the dirt and get maximum traction. Being a hard terrain tyre the C20 gripped like velcro onto the hard pack surface of Zeemans. Under a heavy throttle the rear dug down and gave plenty traction without it feeling like it was going to slide out. On the thick sandy sections the C20 did well,(…) For the quality and value for money that the Mitas brand offers, this is a tyre I would consider buying as it offers good quality and long life wearing.
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    SWEDISH TEST RATES MITAS C-20 BEST
    April 7, 2009
    Sweden's Motosport magazine has tested eight rear motocross tyres from Dunlop, Kenda, Maxxis, Metzeler, Michelin, Mitas, Pirelli and Viking. The test was carried out by test rider Michael Schwartz in Norrköping on the Kråkvilan motocross course.
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    E-09 CONVINCES KIWI SKEPTIC
    December 22, 2008
    Colin Cooper of Kiwi Rider magazine tries out the Mitas E-09:
    Preceding this year’s ‘Most Excellent’ Capital Coast Adventure, Vege advised that I would be trying out a new pair of Mitas E09 tyres. And of course one look at them had me all stressed out.
    “Yeah but I gotta cover a lotta kms to get there Vege and these look more aggressive – will they grip on the seal? Blah, blah, blah”
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    E-07 online review


    LONG WAY DOWN UNDER - JOB DONE!
    October 30, 2009


    In late August two doctors headed off to circumnavigate Australia on BMW G650X Enduro bikes, to raise money ...
    The doctors returned with high praise for the Mitas tyres that carried them safely on their way:
    Both Franco and I were amazed by the Mitas E-07 tyres and had considered them as the tyre for our trip after long and hard searching of the internet forums and from recommendation by Dave at AussieBiker. True to form they outlasted many tyres we have previously used, with my rear tyre covering 11000km before being changed.
    Mitas E-07 is the best tyre currently available for Australian adventure riding.


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    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
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  • Mitas – Mitas Barum – Mitas CGS
    Test der Mitas C und XT-Serie
    Mitas CGS Reifen sind in der Szene zwischenzeitlich in Vergessenheit geraten. Dabei können die Pneus aus der Tschechischen Republik auf eine lange, traditionsreiche Geschichte zurückgreifen. Die ist gesegnet von Offroad-Erfolgen und immer wieder tauchen die Namen die Firmennamen Continental und Barum darin auf. Doch dazu später mehr. Im Test geht es um aktuelle Mitas Offroad Mischungen.


    Mitas benutzt folgende Kürzel für seine Motorrad-Reifenserien: C für Motocross Competition & Leisure, XT für Motocross Sport eXTreme, EF Enduro FIM und E und ET für Enduro Trail.
    Mitas Cross Competition Reifen (C-Serie)
    Den Test der Mitas C-18 Cross Competition Reifens fassen wir mit einem Zitat des Testers zusammen:
    „... mit dem Mitas Reifen habe ich zum ersten Mal so was wie Traktion auf meiner Husqvarna TC 250 gemerkt, auf der vorher nur Maxxis Reifen aufgezogen waren. Auch die Seitenführungskräfte sind meiner Meinung nach gut. Ein Pirelli Skorpion auf einer 250 RMZ hat da nicht mehr, eher weniger zu bieten. Ich habe den Reifen sowohl auf sandigen Böden sowie auch auf harten Böden eingesetzt. Er hat mir im Sand durch guten Vortrieb viel Freude bereitet, wie auch auf harten Boden durch sein geringes Verschleißverhalten ein gutes Gefühl vermittelt. Der C-18 ist ein harter Reifen für weiche und harte Böden und Stein. Seine vornehmlichen Eigenschaften sind sehr gute Traktion und lange Haltbarkeit. Im Vergleich zum vorher gefahrenen Maxis Reifen ist der C-18 wesentlich aktiver und besser. Ich kann diesen Reifen durchaus weiter empfehlen ... Direkter Konkurrent zu diesem Reifen dürfte der Michelin Starcross AC 10 sein. Preislich wie auch durch seine Eigenschaften als Allround Crossreifen.“


    Die Reifen der Mitas XT-Serie bieten mehr Allroundeigenschaften und sind bedingt straßenzulassungsfähig (auch wenn das nicht unbedingt empfehlenswert ist). Der getestete Reifen XT 754 und XT 914 machen das Motorrad auf der Cross-Piste sehr handlich und universell einsetzbar. Im Vergleich zu den C-Serien Cross-Competition Reifen ist die Mischung jedoch viel weicher, was den Einsatz auf harten Böden und Asphalt nicht sehr sinnvoll erscheinen lässt, weil der Reifen schnell verschleißt. Von Profiltiefe und Traktion können die Enduro-Pneus der hauseigenen Konkurrenz aber das Wasser reichen. Die gefahrene Paarung ist sogar zulassungsfähig, weil nach DOT und ECE No.75 getestet. Ist das bevorzugte Terrain eher hart und steinig, empfiehlt Mitas in der XT-Serie die härten XT-454 (rear) und XT-434, für die aber keine Straßenzulassung besteht. XT 754 und 914 sind also eine universale, griffige Kombination für weiche Böden.


    Der Test des Mitas E-09 folgt in Kürze. Der Reifen wird gerade montiert, wir haben ihn aber schon einmal vorher gefahren. In der Dakar Ausführung ist der Reifen ‚durchstichsicher‘. Die Preise schwanken sehr zwischen den Anbietern Boxenstopp.de (140 EUR) und Mynetmoto.com, die den Reifen für die Hälfte anbieten. Beim Reifenkauf sollte man auf das Herstellungsdatum und die Qualitätsangabe des Reifen achten. Das Herstellungsdatum ist im Reifen eingeprägt: Eine 4-stellige Zahl im Oval an der Reifenflanke gibt Herstellungswoche und Jahr wieder: ‚2809‘ bedeutet zum Beispiel 28. Woche 2009. Wegen der für die Saison 2011/2012 mit Sicherheit steigende Winterreifennachfrage hat man bei Mitas den Silica-Anteil aller E-09 ab 2010 zugunsten einer besseren Nasshaftung deutlich erhöht. Einige Hersteller bringen Reifen in den Qualitätsstufen 1-3 auf den Markt. Diese Qualitätsstufen entsprechen ungefähr den Handelsklassen von Gemüse: nur die Qualität 1 ist 'einwandfrei', andere können kleine Mängel im Rundlauf haben oder schon fortgeschritten gealtert sein. Diese Reifen werden gerne im außereuropäischen Ausland für günstiges Geld verkauft. 'Findige' Internethändler kaufen diese günstig auf und bieten sie manchmal zum vollen Preise wieder an. Davor sei ausdrücklich gewarnt. Mitas CGS Deutschland liefert nur Qualitäten der 1A Gruppe an die Händler aus.
    Den Vorderreifen des E-09 haben wir nicht getestet, nur gehört, dass ers sich, je nach Herstellungsdatum, schnell Sägezahnmäßig abfahren kann.
    Für den straßenorientierten Mitas E-10 Enduroreifen (T) gibt es eine Freigabe für die neue Triumph Tiger 800 XC, weitere lieben z. B. für BMW 1150 GS (R21), KTM 990er ADV ) vor. In Kürze, so Mitas, wird an Dimensionen und Freigaben die Masse der Reiseenduros abgedeckt sein.
    In Mitas Veritas: Firmengeschichte
    Die Mitas-Geschichte liest sich wie ein Abenteuerroman: Ehemals von Michelin als ‚Michelin Veritas‘ in den 1920er Jahren gegründet, führt sich Spur in den Osten, nach Otrokovice, wo auch heute das traditionsreiche Werk steht. Mitas produzierte Landwirtschafts- und LKW-Reifen für den namenhaften Konkurrenten Continental und nennt sich heute Mitas CGS Tyres. So kam auch eine Liason mit dem Hersteller Barum zustande, mit dem sich Mitas noch Anfang der 2010er Jahre den Doppelnamen teilte. Barum gehört heute offiziell zu Continental die Produktionsstätte ist ebenfalls im tschechischen Otrokovice, wo auch PKW-Reifen der Marke Uniroyal hergestellt werden. Bis 2007 gab es starke Produktionsverlagerungen von Conti Hannover nach Otrokovice. Mitas ist heute in erster Linie bekannt für Landwirtschaftsreifen. Der Markenname ist hauptsächlich in Tschechien und Polen bekannt oder hierzulande in der Offroad-Bikerszene. Für Zweiradfahrer bietet Mitas heute ein vollständiges Programm für Reiseenduros, Cross- und Endurofahrer, Supermotards und Gespannfahrer (die ehemals unter der Marke Trelleborg (hier: Altbestände) vertriebenen Winterreifen). Viele Spezialreifen sind zudem noch in allen möglichen Dimensionen zu bekommen.


    OriginalText : hier


    Quelle : http://www.motorradreisefuehrer.de

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    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
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  • kleiner Vergleich von jemandem der es wissen muss , klick hier um den ganzen Test zu sehen


    Eight rear cross tyres tested by the Swedish
    magazine Motosport


    Dunlop


    Designation: D 739.
    Dimensions: 110-90/19.
    Vendor: Allright.
    Country of origin: Japan.
    Date of manufacture: 5th
    week of 2008.
    Recommended price: 1 245
    crowns.
    Balance: Good balance
    apart from small variations.
    The bike behaved in the
    same way as when fitted with
    Pirelli tyres. The bike was well-balanced with
    small wobbles, but fell one point short of the
    top score.
    Balance score: 3.5.
    Wear: The samples were heavily worn, and
    not just on the surface of the tread. The rubber
    showed heavy abrasion in the lower part of the
    tyre, however the side treads stood up to the
    treatment quite well.
    Wear score: 2.5.
    Removal and changing: Really difficult to
    change. Hard rubber requiring real force.
    Use: For medium to hard surfaces. The tread
    has been developed for aggressive riding and
    gives good braking performance.


    Kenda


    Designation: K 775, Washou-
    gal Sticky.
    Dimensions: 110-90/19.
    Vendor: Pro Imp.
    Country of origin: Taiwan.
    Date of manufacture: 20th
    week of 2008.
    Recommended price: 745
    crowns.
    Balance: Excellent balance.
    The bike was stable through
    bends and showed no instabi-
    lity even during hard shifting in bends.
    Balance score: 4.
    Wear: You could hardly tell that we had tried
    to damage the tyres. The tread was entirely
    undamaged.
    Wear score: 4.
    Removal and changing: Normal, no extra
    force required.
    Use: A universal tyre for gravel surfaces, but
    not for the hardest terrain. The company’s most
    widespread cross tyre, and the model with the
    shortest lifespan.


    Test rider Michael Schwartz changing a tyre.


    Maxxis


    Designation: IT Maxx Cross.
    Dimensions: 120-90/19.
    Vendor: Jofrab.
    Country of origin: Taiwan.
    Date of manufacture: 22nd
    week of 2007.
    Recommended price: 699
    crowns.
    Balance: Very good balance.
    No marked slippage when
    shifting, braking or accelera-
    ting strongly.


    Balance score: 4.
    Wear: Visible marks on the rubber. The tyre
    was heavily damaged, not only in the central
    part but also on the side treads.
    Wear score: 2
    Removal and changing: Medium difficulty.
    This may be because the tyre is over a year
    old, which could cause the rubber to harden.
    Robust structure.
    Use: Developed for medium to hard surfaces.
    Designed for all types of users – recreational
    or competitive riding. Widely used in Ameri-
    ca. Good value for money.


    Eight rear cross tyres tested by the Swedish
    magazine Motosport


    Metzeler


    Designation: MC5.
    Dimensions: 110-90/19.
    Vendor: Duells.
    Country of origin: Brazil.
    Date of manufacture: 5th
    week of 2007.
    Recommended price: 930
    crowns.
    Balance: Good grip on flat
    and gravel surfaces. The bike
    was stable during accelerati-
    on and did not show a tenden-
    cy to slippage when shifting.
    Grip score: 3.5.
    Wear: We had the impression that it would
    require worse treatment than this to damage
    the tyre. It withstood the test well both in the
    central part and on the sides.
    Wear score: 4.
    Removal and changing: A year-old tyre
    speaks for itself – a great amount of force is
    needed. The tyre was the most difficult of all
    the tested tyres to change.
    Use: A universal tyre with a wide range of
    uses. The tyre does not give the worst grip, but
    prioritizes durability over grip.


    Michelin


    Designation: Starcross MH3.
    Dimensions: 110-90/19.
    Vendor: ivliche-lin/Jofrab.
    Country of origin: Taiwan.
    Date of manufacture: 22nd
    week of 2008.
    Recommended price: 1 029
    crowns.
    Balance: Very good when
    starting, stopping and shif-
    ting. Probably the best tyre of
    all for balance.
    Balance score: 4.
    Wear: The samples were heavily worn, pro-
    bably more than we expected – not only on
    the tread surface, but in the lower part of the
    rubber. This reduced the overall score consi-
    derably.
    Wear score: 2.
    Removal and changing: As per usual.
    Use: Motocross tyres for hard surfaces. The tre-
    ads have firm central parts and softer rubber on
    the outer sides in order to achieve good grip.


    Mitas


    Designation: C 20.
    Dimensions: 110-90/19.
    Vendor: No Respect.
    Country of origin: Czech
    Republic.
    Date of manufacture: 22nd
    week of 2008.
    Recommended price: 750
    crowns.
    Balance: Full control from
    the first to the last minute.
    Excellent balance in all test
    sections – starting, braking, shifting, accele-
    ration.
    Balance score: 4.
    Wear: No major wear despite the tough test
    conditions. The hardest-wearing tyre in the
    test.
    Wear score: 4.
    Removal and changing: The easiest of the
    tyres to remove, even though it was slightly
    difficult at the start.
    Use: This tyre is suitable for both hard and
    smooth surfaces. Mitas has always achieved
    both good balance and excellent durability. The
    tyre can easily be reversed if one side is worn.


    Pirelli


    Designation: Scorpion MX-eXtra.
    Dimensions: 110-90/19.
    Vendor: Duells.
    Country of origin: Brazil.
    Date of manufacture: 38th
    week of 2007.
    Recommended price: 887
    crowns.
    Balance: A stable tyre. We
    found no unpleasant beha-
    viour. The tyre gave good
    grip in all sections of the test.
    Balance score: 3.5.
    Wear: The Pirelli tyre per-
    formed well, even though the side treads were
    subjected to unexpectedly high demands. Wid-
    th gives good grip.
    Wear score: 3.5.
    Removal and changing: An ordinary tyre
    - the usual tools, a bit of practice and it only
    took ten minutes.
    Use: A universal wide tyre. Not a pure racing
    tyre, but gives good durability.


    Viking


    Designation: MX-Enduro.
    Dimensions: 100-90/19.
    Vendor: Jofrab.
    Country of origin: China.
    Date of manufacture: 23rd
    week of 2008.
    Recommended price: 795
    crowns. The price includes
    the front tyre.
    Balance: Quite good during
    the first half of the test, but
    poor towards the end. It is
    clear that such a cheap tyre cannot with-
    stand the same level of treatment as its more
    renowned competitors.
    Grip score: 2.
    Wear: Heavily worn tread – the most of all the
    tested tyres.
    Wear score: 2.
    Removal and changing: The easiest of all
    the tyres, no more difficult than changing a
    tricycle tyre. But the tyre needs lot of air to
    avoid pinch punctures.
    Use: Designed for most courses. A recreatio-
    nal tyre with a so-called multitread. The rear
    tyre and the front tyre are sold together.


    This is how it happened:


    Eight tyres were tested:


    The test was carried out by the Swedish
    Motorsport test rider Michael Schwartz in
    Norrköping on the Kråkvilan motocross
    course. All rear tyres were tested on the
    same day with the same air pressure.
    The tyres were submitted to the same trea-
    tment over half an hour, starting on smooth
    and gravel surfaces. The test included acce-
    leration, braking and shifting according to
    a repeated pattern.
    In addition to the points total awarded by
    Motorsport, it is necessary to take account
    of the intended use for which each tyre has
    been designed as well as each rider’s own
    personal preferences. If you need racing
    tyres offering extremely good balance but
    with lower durability, or if you need tyres
    that give lower grip but will last longer,
    then you should choose according to those
    criteria.

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    Grund: Werbung in der Signatur
    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
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  • Originaltext hier


    Petr Pilát FMX Athlete
    Damn, damn .. :( Last week I received an invitation for Red Bull X-Fighters to Madrid, but unfortunately I will not ride, because I have still injured wrist from IFMXF Russia - Penza..I'm pretty pissed off ..! :-((


    So, hopefully next time will be better.. :-/Red Bull X-Fighters 2011 -- Red Bull
    http://www.redbull.com
    Red Bull X-Fighters: In 2011, the best FMX riders in the world will fight for the coveted title at the Red Bull X-Fighters World Tour taking place over six events on four continents. Find out more!



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    MITAS come back soon ... !
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    Petr Pilát FMX Athlete Thank you..I really appreciate it..!
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    Grund: Werbung in der Signatur
    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
    05.11.2012 21:38
    0


  • Ich weiss gar nicht wo ich zu erst hinschauen soll an diesem Wochenende .


    Nach einem weiteren Sturz auf die verletzte Schulter musste Petr "Pilnik" Pilat eine Pause einlegen um seine Wunden zu lecken.
    Umso mehr bin ich froh , dass er diese Woche wieder in Poznan angreift.


    Auf der anderen Seite......



    unsere Teams sind auf heiss darauf zu zeigen was in ihnen steckt.


    Auch die ROOF OF AFRICA wirft seine Schatten vorraus .



    Wir freuen uns auf eine fruchtbare Zusammenarbeit ..

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    26.10.2012 21:38
    von dh-paule
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