KTM 2008 Modelle

• http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=499990
    http://www.thumpertalk.com/for…hread.php?t=499990&page=2

The chassis mods include new frame tubes, a new swingarm design, lighter wheels and a revamped cooling system, plus new bodywork.

Engine-wise, the 125 gets a new piston, engine casing and ignition. The 200 and 250 two strokes also gets the changes to the cases and ignition, with a new CDI unit. The 300 EXC-E gets an electric start, new cylinder and crankshaft plus changes to the crankcase and ignition, with two switchable ignition curves.

On the four-stroke bikes, the big news is the new 450 and 530 four-stroke motors. The SOHC, four-valve XC4 motor is lighter than its predecessor and features an electric start as well as a kickstart. Prices and availability will be announced soon."

http://www.ktm.at/KTM-News.223…D=100699&cHash=e49048ef97

Premiere in Madrid: KTM EXC model range 2008!
    KTM is currently presenting the new range of 2008 KTM EXC models at the “Madrid Mas Moto”.

KTM is currently presenting the new range of 2008 KTM EXC models at the “Madrid Mas Moto”, the biggest trade fair of its kind in Spain. The highlights of the completely re-worked Sport Enduro generation are two brand new four-stroke machines. With these two – the 450 EXC-R and the 530 EXC-R top models - KTM has again succeeded in raising the bar. Lighter, with a significantly increased rideability and even more consistency in many details, the new EXC-R models are the pure embodiment of the entire KTM Enduro knowledge and technical skills on two wheels.

The other models in the EXC two-stroke and four-stroke generation 2008 also exhibit many new features and improvements both optically and technically. Among others, these include the fact that all models comply with the legal Euro3 emission limits.

The official starting date for the release of the new KTM Offroad family is set for June when the media will test the new range of Enduro and Motocross models, again in Spain.

http://www.ktmimages.com/cgi-b…kunde_id=6&pw=bilder-buch

http://www.ktmimages.com/cgi-b…kunde_id=6&pw=bilder-buch

• Zitat von friedrich renner

Wir haben jetzt Ende April 2007, die Saison hat gerade mal angefangen und KTM stellt die Modelle für 2008 vor.
    Ich fahr selber seit Jahren KTM und finds trotzdem nur noch schwachsinnig.

Ist doch Ok Ende 2007 bekommst Du die 2008 als Auslaufmodell.:teufelgri

Zitat

The other models in the EXC two-stroke and four-stroke generation 2008 also exhibit many new features and improvements both optically and technically. Among others, these include the fact that all models comply with the legal Euro3 emission limits.

das freut mich aber besonders:teufelgri

• Zitat von M.C

Naja, dann warte ich mal auf die 08er 250 EXC 2-T :love:

M.f.G

Wieso warten kommt doch schon in 6 Wochen :rolling:

• Zitat von M.C

Wird es die 400 EXC 2008 auch noch geben :kuck: ?

M.f.G

keine ahnung,
    aber warum tut es keine 2007er. hat sich erst vor 3 wochen ein kumpel relativ günstig gekauft.
    ein feines moped. viel schöner als die 450er zu fahren.

• Zitat von friedrich renner

Wir haben jetzt Ende April 2007, die Saison hat gerade mal angefangen und KTM stellt die Modelle für 2008 vor.
    Ich fahr selber seit Jahren KTM und finds trotzdem nur noch schwachsinnig.

volle zustimmung. absolut verblödete aktion ist das.

jaja friedrich,
    jetzt hast also schon wieder einen alten kahn,
    und kaum gefahrn:biggrin:

• Zitat von emmi

keine ahnung,
    aber warum tut es keine 2007er. hat sich erst vor 3 wochen ein kumpel relativ günstig gekauft.
    ein feines moped. viel schöner als die 450er zu fahren.

Ich will ja keine 400er :kuck:

M.f.G

• Zitat von M.C

M.f.G

Nur so ne Frage, oder überlegst Du eine zu kaufen ?

400er find ich auch absolut genial zu fahren... :love:

Edith sagt, ich war zu langsam...

[COLOR="White"].[/COLOR]

:teufel: [SIZE="4"][COLOR="Gray"]***:verwirrt: ***[/COLOR][/SIZE] :teufel:

• Zitat von emmi

aufwachen,

der traum ist vorbei:biggrin:

Fuck :teufelgri , aber was ist so toll an Euro3 mit 2kw im Brief, hat jemand erwartet, dass die das nicht schaffen ? :verwirrt:

[COLOR="White"].[/COLOR]

:teufel: [SIZE="4"][COLOR="Gray"]***:verwirrt: ***[/COLOR][/SIZE] :teufel:

• Zitat von M.C

M.f.G

scheint wohl nicht so. guckst du hier:

"The bikes, which include the 125, 200 and 250cc EXC two strokes, the big 300cc EXC-E stroker, the 250 EXC-F four-stroke and the range-topping 450 and 530 EXC-R four strokes, have all been given new frames and engines."

und weiter

"On the four-stroke bikes, the big news is the new 450 and 530 four-stroke motors. The SOHC, four-valve XC4 motor is lighter than its predecessor and features an electric start as well as a kickstart. Prices and availability will be announced soon."

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!